Univerzitet u Sarajevu i Ured za podršku studentima (UPS!) u saradnji s Univerzitetom u Istočnom Sarajevu i Centrom za podršku studentima s invaliditetom kreirali su i počeli sa provođenjem modula za studente o izgradnji mira i međusobnog razumijevanja.
Ovaj modul nastao je u sklopu saradnje dva univerziteta koja je počela u martu ove godine sa ciljem socijalnog osnaživanja mladih, te njihovog osposobljavanja za aktivno i demokratsko učestvovanje u različitim društvenim kontekstima.
Prva radionica realizovana je na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Istočnom Sarajevu sa deset studenata, te profesoricama sa katedri za psihologiju, pedagogiju i politikologiju.
„Кultura mira i obrazovanje za mir“ tema je u okviru koje je profesorica Zlatiborka Popov Momčinović govorila o pojmu mira, te ukazala na razlike između tzv. negativnog i pozitivnog mira. Potom su zajednički analizirali glavne pretpostavke pozitivnog mira, kao i različite oblike nasilja koji onemogućavaju iskorak iz negativnog u pozitivni mir.
Profesorica Bojana Marinković je studentima govorila o asertivnim komunikacijskim vještinama u funkciji prevencije konflikta, dok je profesorica Sonja Kaurin održala predavanje na temu „Identitet i uvažavanje različitosti: sprečavanje predrasuda i diskriminacije“ upoznajući studente sa pojmovima identiteta, predrasuda i diskriminacije, kao i njihovoj međusobnoj povezanosti.
Kroz „Odgoj za ljudska prava“ kojem je cilj izgrađivanje osobe koja poštuje i štiti ljudska prava, bori se protiv bilo kojeg oblika nasilja, te se zalaže za demokratsko društvo koje se temelji na jednakosti, pravdi i slobodi, studente je povela profesorica Ranka Perućica.
Dvodnevna radionica je završena predavanjem „Кritičko mišljenje kao generička kompetencija“ profesorice Biljane Sladoje Bošnjak u okviru kojeg su studenti kritički raspravljali na izabranu temu, analizirali i na osnovu iznesenih argumenata dolazili do stava.
U završnoj sesiji formirane su dvije grupe studenata pedagogije i psihologije koji će u narednom periodu istraživati teme „Razlike u načinu rješavanja konflikata s obzirom na vještine komunikacije i unutrašnje radne modele“, te „Кompetencije mladih za život u demokratskom društvu“.
Rezultate istraživačkih radova predstavit će svojim kolegama sa Univerziteta u Sarajevu.